E-ticarette sipariş sayısı 4,8 milyara yükseldi
E-ticaret segmenti her geçen gün büyüyor. E-ticaret sektör temsilcileri, Anneler Günü için internetten alışverişin sektöre olumlu yansıyacağını öngörüyor. Geçen yıl prestijiyle Türkiye’de e-ticaret hacmi yüzde 109 artarak 800 milyar liraya ulaştı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, sipariş sayısının bir önceki yıla göre yüzde 43 artarak 3 milyar 347 milyondan 4 milyar 787 milyona çıktığını belirterek, 2023 yılı e-ticaret faaliyetinin yaşanacağı en değerli dönemlerden biridir. biri olabileceğini söyledi. 2022 yılında perakende e-ticaret hacminin 458 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirten Özkara, rakamların giderek arttığına değindi.
Markaların siteye özel indirimler yapması ve kullanıcılara yol gösterecek özellikler sunması gerektiğini ifade eden Özkara, kuyumculuk sektörünün geçen yıl Anneler Günü’nde yapılan online alışverişte yüksek satış elde ettiğini, bunun gibi ürünlerde ciddi bir satış oranı olduğunu söyledi. aksesuar kategorisinde ise takı, bilezik ve kolyeler yer alıyor.
Özkara dedi ki: “Bu yıl yükselen altın ve gümüş fiyatları nedeniyle kullanıcılar aksesuar kategorilerine daha fazla yönelmeye başladı. Yine Anneler Günü’nde en çok tercih edilen çalışma gruplarının başında küçük ev aletleri geliyor” söz konusu. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, Anneler Günü kampanyalarında şubenin 30 milyar liranın üzerinde ciro beklediğini söyledi.
İnternetten alışveriş alışkanlığının artmaya devam ettiğine dikkat çeken Ekmekçi, Anneler Günü kapsamında en çok satılan ürünler hakkında bilgi verdi. “Hediye kategorilerine baktığımızda küçük ev aletleri, cep telefonu ve tablet gibi teknoloji ürünlerinin, kozmetik, giyim, ayakkabı, çanta ve takı ürünlerinin ön plana çıktığını görüyoruz.”söz konusu.